|
|
Autor |
Wiadomość |
mrc
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 11:34, 17 Gru 2006 |
|
Pojazdy MAN serii średniej, używane w ruchu podmiejskim i dostawczym, jak również w lekkim ruchu dalekobieżnym, na placach budowy lub w gospodarce komunalnej. Szczególnie cenione są za ładowność wynikająca z lekkiej i stabilnej konstrukcji ramy jak również dynamiczne, oszczędne i przyjazne dla środowiska silnki Euro 2 i Euro 3.
M2000 Evolution jest jednym z najbardziej optymalnych i zróżnicowanych samochodów ciężarowych w klasie od 14 do 26 ton, sprzedawanych na całym świecie. Używa się ich jako pojazdów spedycyjnych w ruchu podmiejskim i dostawczym, jak również w lekkim ruchu dalekobieżnym, na placach budowy lub w gospodarce komunalnej. Szczególnie cenione są za ładowność wynikająca z lekkiej i stabilnej konstrukcji ramy jak również za dynamikę, oszczędnosc i przyjazne dla środowiska silnki Euro 2 i Euro 3. Z dwóch koncepcji konstrukcyjnych, do wyboru jest pięć rodzajów kabin sprawdzonych w toku eksploatacji, dostosowanych do indywidualnych potrzeb.
Tajemnicą sukcesu ME2000 Evolution jest jego lekka konstrukcja.
Zoptymalizowana pod względem wagowym rama drabinkowa jest wzorcowo stabilna i odpowiednia do montażu różnorodnych nadwozi. Dlatego możliwych jest wiele wariantów: różne rozstawy osi, kompaktowy pojazd 2-osiowy czy też pojazd 3-osiowy z osią wleczoną lub pchaną. Dzięki nowoczesnemu, wytrzymałemu zawieszeniu, sprawnym hamulcom z systemem ABS oraz systemom urządzeń zabezpieczających przed wjechaniem pod pojazd.
Zalety podwozia ME2000:
- Stabilne ramy drabinkowe o małym ciężarze, z poprzeczkami rurowymi.
- Łatwy montaż różnego rodzaju nadwozi.
- Różnorodny rozstaw osi od 3200 do 6300 mm.
- Skrętna albo sztywna, unoszona oś wleczona.
- Skrętna oś pchana.
- Dobra zwrotność, duża ładowność i udźwig.
- Elektronicznie sterowane, bezobsługowe resorowanie pneumatyczne.
Program jednostek napędowych dla ME2000 Evolution otwiera wybór pomiędzy silnikiem czystym, a jeszcze czystszym, tj. pomiędzy Euro 2 i Euro 3, zarówo 4- jak i 6-cylindrowych. Tempomat jest seryjnym wyposażeniem silników Euro 3 (silniki Euro-3 z wewnętrzną recyrkulacją spalin i EDC). Wszystkie jednostki napędowe mają hamulec silnikowy EVB oraz długie okresy między kolejnymi przeglądami co 60.000 km (także dla silników Euro 3). Komfort jazdy zapewniają precyzyjne i lekko działające 5-, 6-, 9- i 16-biegowe skrzynie biegów. Na życzenie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów. Pojazdy z napędem na wszystkie koła dostosowane są do ekstremalnych warunków terenowych.
Wyposażenie kabin:
- Pięć rodzajów kabin dla każdego zastosowania.
- Kabina kompaktowa, idealna do jazdy po mieście.
- Kabina kompaktowa przedłużana, z komfortowym miejscem do spania lub wolną przestrzenią.
- Kabina brygadowa z miejscem dla maksimum siedmiu osób.
- Kabina dzienna dla pojazdów przeznaczonych do ruchu lokalnego; na życzenie klienta dostępna ze składanym miejscem do spania.
- Kabina sypialna dla pojazdów dalekobieżnych; z jednym miejscem do spania, na życzenie klienta z dwoma leżankami.
- Ergonomiczne siedzenia z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa i zagłówkami.
- Komfortowe siedzenie amortyzowane pneumatycznie, z podpórką pod lędźwie i ogrzewaniem.
- Różnorodne schowki, półki i skrytki.
- Więcej światła i lepsza widoczność dzięki podwójnym reflektorom z żarówkami H7 o długiej żywotności.
- System wentylacji i ogrzewania z filtrami powietrza.
- Czteropunktowe łożyskowanie kabiny kierowcy, hydrauliczne urządzenie do odchylania kabiny.
Źródło: muratorplus.pl
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
miko
Nowy
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany:
Wto 14:30, 13 Mar 2007 |
|
wyposażenie jest praktycznie takie jak domowe i można nawet w nim mieszkac jest to ważne na dluuugie trasy a wiadomo ze one sa meczace
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
rafaello
Użytkownik
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: tu i tam
|
Wysłany:
Wto 17:39, 30 Kwi 2013 |
|
Nasłuchałem się trochę opowieści od znajomych pracujących w [link widoczny dla zalogowanych] dalekobieżnym... Jak dla mnie niezbyt zachęcająca fucha. Wiem, że tak się nie stanie, ale fajnie byłoby, gdyby taki transport przełożyć całkowicie na linie kolejowe. Bezpieczeństwo na drogach mogłoby się zwiększyć.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |