mrc
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 14:21, 20 Gru 2006 |
|
Coraz szybszymi krokami zbliża się Nowy Rok. Mimo wciąż utrzymującego się marazmu na rynku aut nowych, producenci przygotowali sporą dawkę nowości, które pojawią się w sprzedaży w najbliższych 12 miesiącach.
Alfa Romeo: A'la 4x4
W nowym roku na rynku nie pojawi się żaden nowy model Alfy Romeo, co nie znaczy, iż nie będzie żadnych nowości. Najciekawiej zapowiada się model 147 w wersji Q2, czyli z przednim samoblokującym mechanizmem różnicowym rozdzielającym moc na przednie koła w zależności od warunków drogowych. System ten pojawi się także później w innych modelach Alfy. Nowe wersje, w tym także silnikowe, m.in. 2,4 JTD 210 KM, pojawią się w większości dostępnych modeli (159, Brera, Spider, GT).
Audi: Sportowo i luksusowo
udi wprowadzi do sprzedaży kilka nowych modeli, a także wersji silnikowych. Najszybciej, bo już w drugim kwartale, zadebiutuje model R8, czyli "cywilna" wersja wyścigowych Audi. W kolejnym kwartale pojawi się nowe coupe A5, zaś w ostatnim nowy A4. To jednak nie koniec nowości, pół roku po debiucie na wystawie w Genewie w sprzedaży pojawi się sportowe kombi, czyli RS6. Spośród nowych wersji silnikowych na uwagę zasługują jednostka 4,2 TDI w modelu Q7 (II kwartał), 2,8 FSI w A6 (III) oraz 1,4 TFSI 125 KM w A3 (III).
BMW: W teren z klasą
BMW w przyszłym roku będzie starał się zdobyć rynek przede wszystkim dwoma nowościami. Będą to nowy BMW X5, który już na wiosnę znajdzie się w oficjalnej sprzedaży na polskim rynku, a także nowa BMW seria 3 Cabrio, która po premierze na targach w Detroit do Polski trafi na przełomie wiosny i lata.
Chrysler: Tylko Sebring
Już w kwietniu zadebiutuje na naszym rynku jedyna, ale dość istotna, nowość Chryslera. Będzie to model Sebring, dostępny m.in. także z silnikiem wysokoprężnym. W oficjalnej sprzedaży nie pojawi się, ale będzie za to istniała możliwość indywidualnego zamówienia Sebringa cabrio. Już w drugiej połowie roku.
Citroen: Pierwszy SUV
Już od początku roku gama dostawczych Citroenów powiększy się o model Jumpy. Ten lekki pojazd dostawczy będzie oferowany w różnych wersjach nadwoziowych, w tym i wersji osobowej. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału w salonach zadebiutuje pierwszy SUV francuskiej marki, przygotowany wspólnie z Peugeotem, o nazwie C-Crosser.
Dacia: Logan kombi
Na marzec zaplanowano jedyną przyszłoroczną premierę tej marki. Dacia Logan MCV będzie autem typu kombi, który będzie w stanie pomieścić nawet siedem osób. Choć nie jest to wierna kopia Logana, to jednak znacząco może przyczynić się do dalszego wzrostu zainteresowania tym modelem.
Dodge: Kolejne dwie nowości
Dotychczasowa oferta tej stosunkowo nowej u nas amerykańskiej marki zostanie poszerzona aż o dwa nowe modele. Zarówno Avenger z segmentu D, jak i średniej wielkości SUV Nitro pojawią się w sprzedaży już na przełomie kwietnia i maja. Poza tym w ofercie znajdą się dwie mocniejsze wersje silnikowe modelu Caliber.
Fiat: 500 i Bravo przebojami
Ciekawie zapowiada się przyszły rok dla włoskiej marki. Już w styczniu zadebiutuje, bliźniaczy z Suzuki SX4, model Sedici. Trzy miesiące później pojawi się Bravo, zaś na połowę roku przewidziano rozpoczęcie sprzedaży sedana Linea. Na przełom października i listopada zaplanowano wstępnie początek sprzedaży małego modelu 500. Szczególnie ten ostatni model, jak i nowe Bravo mogą okazać się sporymi hitami sprzedażowymi, które pozwolą włoskiej marce odzyskać miano marki nr 1 na polskim rynku. Nie zabraknie także nowości wśród dostawczych aut Fiata. Od stycznia dostępny będzie w różnych wersjach nadwoziowych Fiat Scudo, zaś na wiosnę przewidziany jest debiut rynkowy małego pickupa Strada, czyli sposób Fiata na odliczenie 100% podatku VAT.
Ford: Cesarz Mondeo
Również Ford przewidział na przyszły rok sporo nowości. Nie ma co ukrywać, iż największe nadzieje związane są z nową generacją Forda Mondeo, który będzie starał się zostać liderem w swojej klasie, a w sprzedaży pojawi się na przełomie II i III kwartału. Również w pierwszej połowie roku zadebiutują dwa bardziej specyficzne modele - duży Ranger będzie starał się wykorzystać spore zainteresowanie autami typu pickup, zaś Focus CC będzie skierowany do osób lubiących nieco luksusu, ekstrawagancji oraz sportowych wrażeń. Z kolei C-Max poddanie zostanie kuracji odmładzającej i pozbędzie się nazwy Focus. Wśród dostawczaków Transit otrzyma wersję z napędem 4x4, zaś Transit Connect poddany zostanie odświeżeniu oraz pojawi się w wersji z krótkim rozstawem osi.
Honda: Ciąg dalszy Civica
Choć niewiele nowego, to jednak bardzo konkretnie zapowiada się przyszły rok w Hondzie. Przede wszystkim jeden z liderów segmentu SUV - model CR-V pojawi się w nowej odsłonie. A z kolei hit sprzedażowy, nowy Civic, będzie oferowany w dwóch trzydrzwiowych i wzmocnionych wersjach – Type S oraz Type R.
Hyundai: Tajemniczy FD
Sporo ciekawego będzie miał do zaoferowania w przyszłym roku Hyundai. Na początek roku (styczeń) przewidziano debiut nowych wersji silnikowych - benzynowej 2,0 w modelu Sonata oraz 2,5 CRDI w dostawczym H1. W lutym powróci mały Atos dostępny z 1,1-litrowym silnikiem. W marcu pojawi się Coupe z silnikami 1,6, 2,0 oraz 2,7 oraz oficjalnie pojawi się w ofercie flagowy Grandeur z jednostkami 2,2 CRDI oraz benzynową 3,3 V6. Jednak prawdziwym hitem może okazać się kompaktowy model o symbolu FD, powstały na bazie konceptu Arnejs. 5-drzwiowa wersja pojawi się już w sierpniu, zaś na listopad przewidziany jest debiut wersji kombi.
Jeep: Nowy segment softroad
Gama terenowych Jeepów powiększy się o trzy, choć tak naprawdę o dwie, nowości. Do sprzedaży powróci w marcu, po chwilowej nieobecności, bardzo dobrze znany na całym świecie Wrangler, także w wersji 4-drzwiowej Unlimited. Całkowitymi nowicjuszami na rynku będą za to modele Compass i Patriot, z tzw. segmentu softroad, w których wyposażeniu nie znajdziemy np. reduktora. Compass zadebiutuje u nas już w marcu, a Patriot na przełomie maja i czerwca.
Kia: Rok cee'd
Przyszły rok ma być rokiem cee'da, który w salonach pojawił się w grudniu 2006. W czerwcu gama silników zostanie powiększona o dwulitrowego diesla CRDI, w sierpniu zadebiutuje cee'd sporty wagon, czyli wersja kombi, a na grudzień zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży wersji 3-drzwiwowej (cee’d sporty hatch). Jednak nie samym cee'dem Kia żyje. Już w styczniu flagowy Opirus będzie oferowany po lekkim odświeżeniu i z nowym silnikiem benzynowym 3,8. W czerwcu pojawi się terenowy Sportage po faceliftingu z fabryki na Słowacji, co może oznaczać bardziej korzystne ceny. A w lipcu także po faceliftingu nadjedzie Picanto.
Lancia: Specjalistycznie
Włoski producent nie przewidział praktycznie żadnych zmian w przyszłym roku. Specjalne wersje z nieznacznymi zmianami pojawią się w modelach Musa oraz Ypsilon.
Land Rover: Wolny teren
Początek roku to nowa jednostka TDV8 w modelach Range Rover oraz Range Rover Sport oraz nieznaczne modyfikacje w wyposażeniu i wykończeniu ich wnętrza. Jednak najważniejsza nowość nadejdzie w lutym. Wówczas do sprzedaży trafi Freelander drugiej generacji, nieznacznie większy, bardziej komfortowy i bardziej przystosowany do jazdy w trudnym terenie oraz z nowymi jednostkami napędowymi. W czerwcu jeszcze pojawi się lekko zmodyfikowany Defender.
Peugeot: 308
308 to nie numer pokoju hotelu Ritz w Paryżu, a nazwa następcy modelu Peugeot 307, którego francuski producent wprowadzi do sprzedaży najprawdopodobniej z końcem października. Będzie to niewątpliwie jedna z ciekawszych nowości roku 2007. Peugeot w przyszłym roku zdecydował się również na uruchomienie sprzedaży nowych wersji nadwoziowych modelu 207 – CC (pojawi się we wrześniu) i SW (późna jesień), a także kompaktowe auto dostawcze Expert.
Opel: Polska Astra
Na pierwszy kwartał 2007 roku przewidziano dwie nowości u Opla. Będą to SUV Antara, bliźniaczy do modelu Chevrolet Captiva, oraz odświeżona Astra, której wersja sedan wyjeżdżać będzie z fabryki GM w Gliwicach. Z kolei w drugim kwartale roku pojawi się sportowy model GT.
Skoda: Ważna zmiana
Rok 2007 dla Skody to przede wszystkim podjęcie próby udanej zamiany bardzo popularnej w Polsce Fabii, na jej drugą generację, która szerzej publiczności ukaże się już na salonie samochodowym w Genewie. Wprowadzenie następcy topowego produktu czeskiej marki (najpierw w wersji hatchback) nastąpi na naszym rynku w maju. Około listopada gamę nowej Fabii uzupełni również kombi. Jednak pierwszymi nowościami z obozu Skody w 2007 roku będą trzy inne samochody. W marcu Czesi uruchomią sprzedaż dostawczego modelu zbudowanego na bazie modelu Roomster, o nazwie Praktik oraz zadebiutują z nieco uterenowionymi odmianami Roomstera i Octavii wyposażając je w pakiet Scout, charakteryzujący się przede wszystkim podwyższonym zawieszeniem.
Toyota: Corolla rozbita
Sezon 2007 w Toyocie zapowiada się spokojnie. Najwięcej zmian Japończycy wprowadzą w najpopularniejszym modelu Corolla, którego już dziesiąta generacja będzie sprzedawana w dwóch wydaniach. Jako Auris w odniesieniu do 3- i 5-drzwiowych modeli o nadwoziu hatchback oraz jako Corolla w przypadku sedana. Jak poinformowała nas Toyota trwa debata co do ostatecznej nazwy wersji kombi. Termin wprowadzenia tych modeli przewidziano na pierwszy kwartał roku. Toyota przymierza się również do odmłodzenia dostawczego modelu Hiace, który w Polsce pojawi się na przełomie szóstego i siódmego miesiąca roku. Wśród silnikowych nowości oszczędnie – japońska marka wprowadzi lekko zmodyfikowaną 3-litrową jednostkę D-4D dla terenowego Land Cruisera.
Volkswagen: Z niemieckim „eR”
Interesująco, lecz niekoniecznie tanio, zapowiada się gama niemieckiego giganta samochodowego – marki Volkswagen. Koncern z Wolfsburga wprowadzi w 2007 roku sześć nowości, a pięć z nich będzie przeznaczona dla klientów zarabiających znacznie więcej niż wskazuje wykres średniej-krajowej płacy. W pierwszym kwartale roku pojawi się druga generacja terenowego Touarega, w drugim kwartale - również druga generacja - limuzyna Phaeton. Po tych dwóch modelach przyjdzie kolej na Golfa Variant, a więc wersję kombi najbardziej popularnego produktu Volkswagena. Same smaczki Niemcy zostawili natomiast na czwarty kwartał przyszłego roku. Do polskich salonów wjadą dwie wersje Passata (limuzyna i kombi) z budzącym respekt przydomkiem R36. Dla przypomnienia dodajmy co wyróżnia ten skrót – 6-cylindrowy silnik FSI o pojemności 3.6 l. i mocy 300 KM oraz napęd 4x4. Na sam koniec przyjdzie kolej na mniejszego brata Touarega, kompaktowego SUV-a opartego na platformie Golfa, o nazwie Tiguan.
Źródło moto.onet.pl
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|