|
|
Autor |
Wiadomość |
mrc
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 14:59, 16 Gru 2006 |
|
Powodów parowania szyb może być kilka. Jedną z częstszych przyczyn jest zabrudzenie filtra pyłkowego, w który od kilku lat wyposażane są praktycznie wszystkie samochody. Zatkany filtr pyłkowy znacznie ogranicza przepływ świeżego powietrza i to jest powodem, że podczas deszczu praktycznie nie można usunąć pary z przedniej szyby, nawet mimo włączenia wentylatora na najwyższą prędkość. Włączenie klimatyzacji powinno zmniejszyć parowanie szyb, ale jest to tylko środek doraźny, który usuwa skutek, a nie przyczynę.
Trwałość filtra może być znacznie mniejsza niż zakłada producent. W wielu przypadkach filtr jest kompletnie zatkany już po 15 tys. km, a tymczasem wg zaleceń producenta powinien być wymieniony dopiero po 40 tys. km. Filtr bardzo szybko się zatka jeśli jeździmy w mieście lub po drogach o bardzo dużym zapyleniu. Jedynym sposobem na pozbycie się parujących szyb jest wymiana filtra. Na szczęście ceny nie są wysokie. Do większości samochodów kosztują nie więcej niż 30 zł, jednak zdarza się, że niektóre filtry kosztują 70, a nawet 300 zł. Ale niezależnie od ceny tak samo szybko się brudzą. Wymiana filtra jest w większości samochodów czynnością bardzo prostą i niewymagającą nawet żadnych narzędzi. Najczęściej filtr jest umieszczony na podszybiu (po prawej stronie lub na środku) i aby go wymienić wystarczy zdemontować część podszybia.
Filtr może być także dostępny z wnętrza. Jest on umieszczony pod schowkiem po stronie pasażera i do jego demontażu najczęściej potrzeba kilka podstawowych narzędzi. Ale nadal jest to operacja dość
prosta.
Podczas montażu należy zwracać uwagę na kierunek przepływu powietrza, ponieważ sposób
założenia ma wpływ na poprawną pracę. A z prawidłowym włożeniem filtra nie powinno być problemu, ponieważ są namalowane strzałki pokazujące kierunek przepływu powietrza.
Niektórzy kierowcy w ramach oszczędności decydują się na usunięcie filtra z układu. Jednak będzie to tylko pozorna oszczędność, gdyż późniejsze czyszczenie układu wentylacji z brudu i liści może być znacznie kosztowniejsze niż systematyczna wymiana filtra.
Kolejnym powodem parowania szyb jest wilgoć we wnętrzu samochodu. Może być ona efektem nieszczelnego nadwozia lub używania w mokre dni welurowych dywaników, które mocno wchłaniają wodę. W okresie jesienno-zimowym warto zamienić je na gumowe. Wyglądają może nieco gorej, ale są bardziej praktyczne. Parowanie szyb może wynikać także z nieodpowiedniej obsługi układu wentylacji. Dłuższa jazda na obiegu wewnętrznym na pewno spowoduje całkowite zaparowanie wszystkich szyb i nawet włączenie klimatyzacji niewiele pomoże.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
holender
Nowy
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 2:12, 03 Wrz 2018 |
|
Moim zdaniem masz problem z klimatyzacją, bo jeśli nawet po włączeniu AC problem nie mija... Jedź do serwisu klimy i zrób przegląd... Mam sprawdzone miejsce w Wawie, gdzie serwisują wozy także z czynnikiem R1234yf - [link widoczny dla zalogowanych] - poszukaj na ich stronie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |